sunnuntai 10. helmikuuta 2019

Vastavärit ja flamingo nimeltänsä Gilda

Hei ja tervetuloa blogiimme
HELMIÄ JA KETJUJA!

Satu tässä!

Tämä päivitys tulee koostumaan vastaväreistä ja flamingosta. Aloitetaan vastaväreistä:


Kuvassa näkyvää asukokonaisuutta käytän aina silloin, kun minun pitäisi olla jossain suht edustavan näköisenä. Asu menee päälläni niin ilman meikkiä kuin myös tosi laittautuneena (kuten tässä päivityksessä). Kuljettuani viikonpäivät tyytyväisenä turkoosissa ja lohenpunaisessa kokonaisuudessani eräs henkilö kysyi, olenko tarkoituksella valinnut vaatteeni vastavärien mukaisesti. Vastavärien idea on yksinkertaisesti selittynä se, että asetettaessa vastavärit rinnakkain, niiden oma väri korostuu. Vastauksena kysymykseen en ollut tullut ajatelleeksi asiaa. 


Minulla on turkooseja vaatteita, koska pidän turkoosista väristä. Lohenpunaiset vaatteet ovat eksyneet kaappiini siksi, koska halusin itselleni hihattoman korkeakauluksisen neulepaidan pitkällä helmalla. Paita sopii päälle sellaisenaan tai kuvan mukaisesti muiden vaatteiden alla pidettäväksi. Lohenpunaisessa paidassa on vetoketju, jolla kauluksen leveyttä ja korkeutta voi säädellä. Minulla oli tämänkaltainen paita (väriltänsä ylläpipylläri turkoosi), mutta ahkeran käytön jälkeen paita meni sen verran huonoon kuntoon, että minun piti etsiä uusi. Toiveideni mukaista paitaa oli vaikea löytää ja lopulta ainoa vastaava neule oli lohenpunainen. Jotta paidan ei tarvitsisi olla ainoa lohenpunainen vaate kaapissani, olen etsinyt sen seurauksi mm. pipon ja kengät (jotka ovat paljaalla silmällä katsottuna enemmän roosan väriset kuin lohenpunaiset, mutta sopivat paidan kanssa yhteen joka tapauksessa). Neule on turkoosin Iron Fistin Halinalle paidan paras kaveri, koska Halinalle paidan helma on häiritsevän lyhyt. Tämä on myös hyvin pitkälti selitys sille, miksi käytän tätä väriyhdistelmää: jokin pitkähelmainen ja ihonmyötäinen vaate oli hyvä saada Halinalle paidan alle. Vastavärit lopputuloksessa on täyttä sattumaa.


Seuraava aiheemme on Gilda, eli tuo lohenpunainen flamingoreppu. Joulun alla näin kuvan Tyn isosta flamingo pehmolelusta. Flamingo oli todella huvittavan ja söpön näköinen, mutta en mielelläni ottaisi nurkkiimme pyörimään enää yhtään ylimääräistä pehmolelua. Tammikuussa siskoni vieraili Helsingissä ja hän toi minulle lahjaksi käytännöllisemmän version Tyn flamingo pehmolelusta: flamingorepun!


Flamingoreppu on virallinen osa turkoosit, lohenpunaiset ja turkoosi-lohenpunaiset laukut kokoelmaani. Sain repun mukana Tyn virallisen lapun, jossa luki flamingon nimen olevan Gilda ja: "Minä tykkään kertoa vitsejä ja hassutella, olen paljon hauskempi kuin veljeni Billy! Olen syntynyt 26. päivä helmikuuta."

Kukakohan tämä Gildan veli Billy oikein on?


Ensi kertaan!

Terveisin,
Satu