keskiviikko 5. joulukuuta 2018

Konnichiwa! Sara Sushi desu!

Hei ja tervetuloa blogiimme
HELMIÄ JA KETJUJA!

Satu tässä!


Edellisessä nukkepäivityksessäni kerroin keräilemistäni nukeista ja miten rajaan keräilyni kohteita. Kaikilla nukeilla on oma paikkansa minun lasivitriinissä. Tila jaetaan pehmolelujen ja muiden pikkutavaroiden kesken. Minulla on ainoastaan Lalaloopsy-nukkeja ja Shoppies-nukkeja. Pehmolelut koostuvat karkeasti Milla-pupuista, Amusen valmistamista pehmoleluista ja lapsuuteni rakkaista pehmoleluista. En siis välitä ympäripyöreästi nukeista tai pehmoleluista. Olen hyvin tarkka siitä, mitä vitriiniin laitetaan.

Olen elänyt koko elämäni lelujen ympäröimänä, enkä ole koskaan kokenut pakkoa luopua leluista. Minä pakkasin leluni laatikoihin ja vein vintille siinä vaiheessa kun itsestäni tuntui siltä. Sitä ennen minä leikin niillä ja leikkien vähentyessä pidin hienoimpia lelusarjoja kauniisti aseteltuna näytillä. Minä luovuin lapsuuden leluista, koska ne eivät enää heijastaneet sitä, mikä minua sillä hetkellä kiinnosti. Minulla on edelleen hyvä suhde leluihin, vaikka nykyään tämä suhde on erilainen kuin mitä se oli lapsena. Minä näen lelussa kauniin tavaran, jolla teen ympäristöstäni vielä kauniimman siinä missä joku toinen näkee jossain toisessa tavarassa miellyttävän sisustusratkaisun.

Jokaisella lelulla on oma paikkansa vitriinissä. Samaa hahmoa esittävät lelut pääsevät rinnakkain. Viereen tulevat muut samanväriset lelut. Jos leluilla on jokin yhtenäinen teema, nämä laitetaan rinnakkain. Esimerkkinä yläkuvassa näkyvät japanilaishenkiset lelut ja tavarat, jotka nököttävät myös vitriinissä rinnakkain.

Tämän päivityksen tähti on Shoppies-nukkesarjan Sara Sushi. Kuten ulkonäöstä voi päätellä, nuken teemana on Japani ja sushi.


Minulla on tällä hetkellä kaikki Sarasta julkaistut versiot. Alkuperäisen ison nuken olen ostanut uutena, mutta sössin paketin kuvauksen, joten siitä ei ole nyt näyttää kuvaa. Saran Happy Places -pienoisnukkeversion olen ostanut kirpputorilta. Sara on mielestäni erilainen Shoppies-nukke. Hänessä on käytetty punaista ja mustaa väriä. Muissa nukeissa ei äkkivilkaisulla ole juuri ollenkaan mustaa.


Kaikista uusimpana kokoelmaani saapui World Vacation -versio Sarasta. Tykkäsin tästä versiota heti kun näin sen, mutta valitettavasti itse nukke oli vähän hankalampi saada, koska tässä vaiheessa syksyä olivat kaikki World Vacation Sarat jo myyty loppuun lelukaupoista. Onneksi, ilmeisesti joulun takia, nukke palautettiin myyntiin ja minäkin sain omani.


Nuken mukana tulee vetolaukku, kaksi Shopinks-hahmoa, pieni passi, nimikyltti laitettavaksi vaikka omaan laukkuun kiinni ja muovitaso nuken jalkojen alle.

Erilaisia Shoppies-nukkeja on todella paljon. Tämänhetkinen suosikkini kaikista harvinaisuuksista on Cocolette. Nuken värimaailmalla on varmasti jotain tekemistä asian kanssa.

Terveisin,
Satu